Sektorer

Klubben består av nio olika sektorer. I varje sektor finns det en som bär huvudansvaret, den ansvariga har även rapportering till styrelsen.

Agility

I denna sektor är det Therese Petersson som bär huvudansvaret. Agility är en mycket starkt växande gren på vår klubb.  Vi hoppas på att kunna anordna tävlingar även i denna gren i framtiden.

Rally

Klubben anordnar årligen flera tävlingar och kurser i den populära sporten Rallylydnad. Huvudansvaret för sektionen har Susanne Persson.

Trivselsektorn

Även kallat ”köket”, där har vi Camilla Westlund som har hand om kökets ekonomi. Hon ser till att det finns kaffe, läsk och kakor att köpa. En kopp kaffe efter ett träningspass är aldrig fel, och det är till en mycket billig peng.

Specialsöksektorn

I denna sektor ingår både specialsök Röd Kong och Nose Work. Sektorn arbetar med att utveckla våra kurser och förhoppningen är att kunna anordna tävlingar i specialsök framöver. Denna gren är på stark frammarsch inom SBK. Sammankallande för sektorn är Liselotte Ivarsson.

Stugfogdarna

Här uträttas mycket jobb för att övriga medlemmar ska kunna träna och trivas på klubben. De fixar både klubbstugan, hinder, gräsklippning med mer. De ser ju gärna att det kommer fler som vill hjälpa till. Så är du intresserad ta gärna kontakt med Jens Westlund, det är han som huvudansvaret.

Tävlingssektorn

Här jobbar man med tävlingar som klubben anordnar, det är både bruks, rally och lydnads tävlingar. Huvudansvaret har Marie Lennartsson.

Utbildningssektorn

Denna sektor ansvarar för kurserna och att vi utbildar våra medlemmar. Huvudansvaret har Ingela Magnusson.

Utställningssektorn

Nystart inom utställning, planering i full gång. Vi kommer att ha en utställning under 2025. Huvudansvaret har Chatarina Åkesson

Tjänstehundssektorn

För dig som vill jobba med patrullhund: Hemvärnet utbildar
både hundar och hundförare för Försvarsmaktens olika
förband. Räddningshund: Utbildningen till räddningshund sker i samarbete med
Myndigheten för samhällsskydd alternativt Sjöfartsverket för sjöräddningshundar.

Huvudansvar har Jens Westlund.

Torsås Brukshundklubb